رئیس مرکز ملی پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت (سامانه ملی ۱۹۰) از فعالیت ۲۴ ساعته این سامانه برای ارائه خدمات به همشهریان خبر داد و گفت: طی بازه زمانی ۳۱ تا ۷ آذرماه سال جاری در بسیاری از استان ها با تعطیلی ادارات مواجه بودیم، بیش از ۳۵ هزار تماس با این سامانه ثبت شده است.
به گزارش خبرگزاری برنا، مرضیو حکمت، مدیر مرکز پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت تاجیکستان از ۲۱ تا ۲۷ دسامبر، ۲۲۰۵ تماس اورژانس، ۴۸۰۲ درخواست سلامت و ۱۵۶۸۵ تماس در خصوص موجودی داروها انجام شده است. اعتیاد به مواد مخدر، ۲ هزار و ۵۴۹ تماس با شکایات، ۵ هزار و ۱۳ تماس در مورد درمان ثبت شد. ۹۸۵ تماس در مورد تعرفه ها و ۱ هزار و ۱۱۰ تماس. فراخوان شکایات پرسنل پزشکی در سامانه سراسری ۱۹۰ ثبت شده است.
وی افزود: بیشترین تماس های مردمی با سامانه ۱۹۰ در بازه زمانی ۳۱ تا ۲۷ آذرماه ۴۴ درصد مربوط به استعلام موجودی دارو و ۱۴ درصد مربوط به شکایات بهداشتی به ویژه بهداشت و درمان محیط زیست است.
رئیس مرکز ملی پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت تاکید کرد: در این مدت ۱۹۰ هزار و ۳۳۷۳ شکایت مردمی در سامانه ملی ثبت شد که بیشترین شکایات مربوط به بهداشت و عدم رعایت بهداشت محیط بوده است.
به گزارش وبدا، حکمت ادامه داد: در برخی موارد فوری همکاران ما بلافاصله با مرکز درمانی تماس می گیرند، وضعیت شکایات به سرعت پیگیری می شود و سایر شکایات از طریق اینترنت به معاونت های مربوطه دانشگاه های علوم پزشکی ارسال می شود.
انتهای پیام